vrijdag 22 oktober 2010

Waarom heeft Babymand geen keurmerk?

Er zijn in Nederland (en in de Benelux) een groot aantal keurmerken, zoveel zelfs dat u als klant volgens ons door de bomen het bos niet meer kunt zien. Dit zelfde geldt ook voor ons natuurlijk. Waar gaat een keurmerk over? Wat mag u als klant van Babymand verwachten? Wat kunt u ermee en belangrijker, draagt het bij aan uw privacy, veiligheid en gemak?

Volgens de meeste bronnen wordt een keurmerk als volgt omschreven:

Een keurmerk is een zichtbaar kwaliteitsoordeel over je webwinkel, afkomstig van een betrouwbare bron.
Het voordeel van het kopen bij een webwinkel met een keurmerk is dat potentiele klanten enige zekerheid hebben over het kwaliteitsniveau.

Het Thuiswinkel waarborg zegt over haar leden, dat ze het volgende aanbieden als ze lid zijn.

  • Ik ben lid van de branchevereniging Thuiswinkel.org
  • Ik houd me aan wet- en regelgeving en aan de gedragscodes van Thuiswinkel.org
  • Ik zorg voor een veilige webwinkel omgeving en geef privacywaarborgen
  • Ik geef consumenten recht op onafhankelijke geschillenbeslechting
  • Ik conformeer me aan uitspraken van een door de Consumentenbond ondersteunde onafhankelijke geschillencommissie.

    Als u als consument hier goed naar kijkt, dan biedt het u nauwelijks meer garanties, anders dan dat er ten tijde van aanmelding voldaan was aan de eisen. En dat u uw geschillen bij een onhankelijke commissie kunt neerleggen. De winkelier heeft bij aanmelding aangegeven dat zij zich zullen conformeren aan de uitspraken van deze commissie. Het is echter geen verplichting!

    Omdat de kosten van deze zogenaamde keurmerken relatief hoog zijn en deze kosten ergens terugverdiend moeten worden, heeft Babymand (en de Babymand groep) zich ten doel gesteld zich te conformeren aan de eisen van de Thuiswinkel Waarborg stellingen zonder het keurmerk te willen of kunnen voeren.

    Dit zijn de volgende eisen (en de antwoorden van Babymand).

    1. Weten met wie u zaken doet
    Weten met wie u zaken doet en hoe u het bedrijf gemakkelijk kunt benaderen.

    Babymand is maandag tot donderdag van 09:00 tot 12:00 telefonisch bereikbaar op 038-477 0667.
    Voor dringende zaken kunt u ons buiten deze uren bereiken op: +31 (0)38 452 4110 of +31 (0)6 511 80 576.

    Adres en Route:
    Handelsweg 8-8
    8061 RL Hasselt (ov)

    Vanzelfsprekend vindt u ons ook op de website van de Kamers van Koophandel ( https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=050767890000 )
    U bent van harte welkom op ons bedrijf (op afspraak) voor een kijkje in de keuken , hier kunt u natuurlijk ook uw product afhalen.


    2. Algemene voowaarden overeengekomen met de Consumentenbond
    Werken volgens algemene voorwaarden die zijn vastgesteld in overleg met de Consumentenbond onder de toezicht van de Sociaal Economische Raad (SER). De Algemene Voorwaarden Thuiswinkel bieden consumenten meer waarborgen dan de wet.

    Onze voorwaarden zijn helder, inzichtelijk en wettelijk - u vindt ze hier: https://www.babymand.com/voorwaarden/


    3. Veiligheid en privacy
    Uw persoonsgegevens laat u achter in een beveiligde webomgeving, die is voorzien van minimaal een SSL-certificaat (slotje onder of boven aan de webpagina) en uw persoonsgegevens worden verwerkt volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als u commerciƫle e-mails ontvangt en dat niet op prijs stelt, kunt u zich daarvoor op eenvoudige wijze laten uitschrijven.

    Al uw gegevens worden volstrekt vertrouwelijk behandeld, onze verbindingen zijn beveiligd met een SSL-certificaat en wij werken uitsluitend samen met gecertificeerde en vertrouwde partners voor betalingsmogelijkheden ( Multisafepay en Paypal ).

    4. Extra bedenktijd bij aankoop van producten: 14 dagen
    Het Thuiswinkel Waarborg geeft bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen. Dit geldt echter niet voor reizen, food, maatwerk, gepersonaliseerde en hygiƫnische producten, kranten, tijdschriften en voor verzegelde audio- en videodragers, software en diensten waarvan de levering met instemming van de consument reeds is aangevangen. Gedurende de bedenktijd dient u zorgvuldig met producten om te gaan. Het retourneren van producten dient onbeschadigd en in originele verpakking plaats te vinden en u dient terugzendinstructies na te leven.

    Ook hieraan houden wij ons vanzelfsprekend, dit staat ook helder beschreven in onze voorwaarden. Mocht er iets niet goed zijn in het bestelde, dan ruilen wij het om, passen het aan of geven wij u uw geld terug. Natuurlijk zo snel mogelijk.

    5. Veilig betalen
    Betaalopdrachten worden in een beveiligde omgeving verwerkt, die is voorzien van minimaal een SSL-certificaat (slotje onder of boven aan de webpagina).

    Al uw gegevens worden volstrekt vertrouwelijk behandeld, onze verbindingen zijn beveiligd met een SSL-certificaat en wij werken uitsluitend samen met gecertificeerde en vertrouwde partners voor betalingsmogelijkheden ( Multisafepay en Paypal ).

    6. Onafhankelijke klachtenbemiddeling
    In twee stappen naar een oplossing:
    1. U meldt de klacht bij de webwinkel
    2. Biedt stap 1 geen oplossing? Dan kunt u klachten doorsturen naar Thuiswinkel.org of een beroep doen op de Geschillencommissie Thuiswinkel. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.

    Wij garanderen u dat wij uw klacht serieus nemen, geschillen waar we samen niet uitkomen leggen wij voor aan het kantongerecht.

    Er zijn een aantal bedrijven die keurmerken uitschrijven voor het thuiswinkelen, allen met haar eigen regels en eisen. Omdat Stichting Thuiswinkel Waarborg de grootste is, hebben wij deze als voorbeeld genomen.

    1. thuiswinkel.org
    2. keurmerk.info
    3. qshops.org
    4. sgr.nl (reisbranche)
    5. stichtingmkbeninternet.nl
    6. mkbok.nl
    7. anvr.nl (reisbranche)
    8. antitrust.nl

    Geen opmerkingen: